AKY
MirayWeb Coder's
Soulslike dünyasının dev ismi FromSoftware, yeni oyunu Duskbloods ile bu kez bambaşka bir yola giriyor. İlk bakışta Bloodborne 2 havası estiren oyun, PvPvE yapısıyla oyuncuları ikiye böldü. Özellikle tek oyunculu deneyimleriyle tanınan stüdyonun bu yeni çok oyunculu odaklı adımı, sektörde ciddi tartışmaların fitilini ateşledi. Gloomwood geliştiricisi Dave Oshry ise bu duruma oldukça sert tepki gösterdi.
Duskbloodsın duyurulmasının ardından sosyal medyada heyecanlı tepkiler kadar hayal kırıklığı da öne çıktı. Soulslike oynanışı ve steampunk atmosferiyle Bloodborne benzeri bir deneyim sunacağı düşünülen oyun, aslında PvPvE formatında olacak. Oyuncular ya birbirini alt ederek ya da güçlü bir bossu yenerek maçları kazanacak. Bu yapı, FromSoftwareın klasik tek oyunculu anlatımlarından uzaklaşacağı düşüncesini doğurdu.
Tartışmanın en dikkat çeken çıkışı ise Gloomwood ve Ultrakill gibi bağımsız yapımlarla tanınan New Blood Interactiveın kurucusu Dave Oshryden geldi. Oshry, Escape from Tarkov gibi oyunların sektörü dönüştürdüğünü belirterek, Tarkov oyun endüstrisine telafisi olmayan zararlar verdi. Her şeyin bir extraction shooter olması gerekmiyor, diyerek Duskbloodsa karşı duyduğu rahatsızlığı açıkça dile getirdi.
Ancak FromSoftware cephesinden gelen açıklamalar, bu eleştirilerin tümünü doğrulamadı. Stüdyonun başındaki isim Hidetaka Miyazaki, Duskbloodsın çevrimiçi çok oyunculu bir deneyim olduğunu kabul ederken, bu yönelimin kalıcı olmayacağını vurguladı. Miyazaki, stüdyonun tek oyunculu odaklı projelere devam edeceğini ve geleneksel tarzlarını koruyacaklarını belirtti.
Öte yandan Duskbloods, klasik extraction shooterlardan farklı bir yapı sunabilir. Oyunda karakter özelleştirmeleri, merkezi bir üs ve maç kaybedilse bile kazanım sağlayacak sistemler bulunacak. Battle royale benzeri öğelerle birlikte boss odaklı alternatif senaryolar da oyunculara sunulacak. Ancak oyunun tam çıkış tarihi 2026 olarak duyurulduğu için, bu deneyimin nasıl şekilleneceğini görmek için biraz daha beklememiz gerekecek.
Duskbloodsa Tepkiler Sertleşiyor
Duskbloodsın duyurulmasının ardından sosyal medyada heyecanlı tepkiler kadar hayal kırıklığı da öne çıktı. Soulslike oynanışı ve steampunk atmosferiyle Bloodborne benzeri bir deneyim sunacağı düşünülen oyun, aslında PvPvE formatında olacak. Oyuncular ya birbirini alt ederek ya da güçlü bir bossu yenerek maçları kazanacak. Bu yapı, FromSoftwareın klasik tek oyunculu anlatımlarından uzaklaşacağı düşüncesini doğurdu.

Tartışmanın en dikkat çeken çıkışı ise Gloomwood ve Ultrakill gibi bağımsız yapımlarla tanınan New Blood Interactiveın kurucusu Dave Oshryden geldi. Oshry, Escape from Tarkov gibi oyunların sektörü dönüştürdüğünü belirterek, Tarkov oyun endüstrisine telafisi olmayan zararlar verdi. Her şeyin bir extraction shooter olması gerekmiyor, diyerek Duskbloodsa karşı duyduğu rahatsızlığı açıkça dile getirdi.
Ancak FromSoftware cephesinden gelen açıklamalar, bu eleştirilerin tümünü doğrulamadı. Stüdyonun başındaki isim Hidetaka Miyazaki, Duskbloodsın çevrimiçi çok oyunculu bir deneyim olduğunu kabul ederken, bu yönelimin kalıcı olmayacağını vurguladı. Miyazaki, stüdyonun tek oyunculu odaklı projelere devam edeceğini ve geleneksel tarzlarını koruyacaklarını belirtti.
Öte yandan Duskbloods, klasik extraction shooterlardan farklı bir yapı sunabilir. Oyunda karakter özelleştirmeleri, merkezi bir üs ve maç kaybedilse bile kazanım sağlayacak sistemler bulunacak. Battle royale benzeri öğelerle birlikte boss odaklı alternatif senaryolar da oyunculara sunulacak. Ancak oyunun tam çıkış tarihi 2026 olarak duyurulduğu için, bu deneyimin nasıl şekilleneceğini görmek için biraz daha beklememiz gerekecek.