AKY
MirayWeb Coder's
Kültleşmiş rol yapma oyunlarından biri olan Planescape: Tormentin devamı aslında düşündüğünüzden çok daha yakındı. Beamdog stüdyosu, 2016 yılında Planescape evreninde geçen yeni bir oyun için kapsamlı bir çalışma başlattı. Ancak yayıncı desteği sağlanamayınca, yaratıcı ekip tüm hazırlıklara rağmen projeyi durdurmak zorunda kaldı.
Beamdogun üzerinde çalıştığı bu yeni proje, Planescape: Unraveled adını taşıyordu. Oyun, orijinal oyunun dünyasında geçiyor ve Ravel Puzzlewell karakterinin üç yönünden birini kontrol eden oyuncuların kendi varoluşlarını keşfetmelerini konu alıyordu. David Gaider ve Chris Avellone gibi tecrübeli isimler projeye dahil edilmiş, Wizards of the Coast ise oyunun potansiyeline güvenerek Planescapein yeni edisyonuna bu içerikleri entegre etmeyi bile düşünmüştü.
Ancak tüm yaratıcı desteğe rağmen finansman bulunamadı. Gaidera göre, bazı yayıncılar Planescape evreninin ticari açıdan cazip olmadığını düşündü. Bazılarıysa Beamdogun orijinal bir oyun geliştirme tecrübesi konusunda tereddüt yaşadı. Bu belirsizlikler, Planescape: Unraveledın rafa kaldırılmasına yol açtı.
Beamdogun o dönemde sadece klasik RPG remasterlarıyla tanınıyor olması da bu şüpheleri artırmış olabilir. Şirketin kendi orijinal projelerini hayata geçirmeye çalıştığı ancak yayıncı güvenini kazanmakta zorlandığı biliniyor. Gaider, bu süreçte başka bir iptal edilen projede daha görev aldıktan sonra stüdyodan ayrılarak Summerfall Studiosu kurdu.
Her ne kadar bu devam oyunu hayata geçememiş olsa da Planescape: Torment hâlâ pek çok oyuncunun unutamadığı bir yapım. Baldurs Gate 3 gibi başarılı örneklerin ardından, bu evrenin başka bir stüdyo tarafından yeniden canlandırılması ihtimali hâlâ masada.
Planescape: Torment Devam Oyunu Planları Destek Bulamadı
Beamdogun üzerinde çalıştığı bu yeni proje, Planescape: Unraveled adını taşıyordu. Oyun, orijinal oyunun dünyasında geçiyor ve Ravel Puzzlewell karakterinin üç yönünden birini kontrol eden oyuncuların kendi varoluşlarını keşfetmelerini konu alıyordu. David Gaider ve Chris Avellone gibi tecrübeli isimler projeye dahil edilmiş, Wizards of the Coast ise oyunun potansiyeline güvenerek Planescapein yeni edisyonuna bu içerikleri entegre etmeyi bile düşünmüştü.

Ancak tüm yaratıcı desteğe rağmen finansman bulunamadı. Gaidera göre, bazı yayıncılar Planescape evreninin ticari açıdan cazip olmadığını düşündü. Bazılarıysa Beamdogun orijinal bir oyun geliştirme tecrübesi konusunda tereddüt yaşadı. Bu belirsizlikler, Planescape: Unraveledın rafa kaldırılmasına yol açtı.
Beamdogun o dönemde sadece klasik RPG remasterlarıyla tanınıyor olması da bu şüpheleri artırmış olabilir. Şirketin kendi orijinal projelerini hayata geçirmeye çalıştığı ancak yayıncı güvenini kazanmakta zorlandığı biliniyor. Gaider, bu süreçte başka bir iptal edilen projede daha görev aldıktan sonra stüdyodan ayrılarak Summerfall Studiosu kurdu.
Her ne kadar bu devam oyunu hayata geçememiş olsa da Planescape: Torment hâlâ pek çok oyuncunun unutamadığı bir yapım. Baldurs Gate 3 gibi başarılı örneklerin ardından, bu evrenin başka bir stüdyo tarafından yeniden canlandırılması ihtimali hâlâ masada.