AKY
MirayWeb Coder's
Bilindiği üzere 4 tekerden sürekli çekiş sağlayan sisteme quattro denilmektedir. Alışılan çekişlerden farklı özellikleri sıralamak gerekirse: sürüş dinamiği (ivmelenme, virajdaki hız ve savrulmanın minimuma inmesi) ve zorlu kaygan zeminlerde yola yüksek verimle bağlılık gibi özellikleriyle normal sürüşlerden farklı hünerlerini sunmaktadır.
Motorun gücünü kesintisiz ve eşit olarak 4 aksa iletmesi de, quattronun bir özelliğidir. Böylece quattro denilince sürekli dillerden düşmeyen ve üstüne basılarak söylenen her koşulda maksimum ve full güvenlikli çekiş sağlanmaktadır. İster yavaş zorlu yolda ister azami hızda ister viraj içlerinde olsun sistem sürekli arabanın genel yürüyüşüne hakimdir.
Bu teknoloji hem maksimum güveni ve yürüyüşü ideal edinen otomobil kullanıcıları için hem de kalitesinden ödün vermek istemeyen otomobil üreticileri için müthiş bir gelişmedir. Bu teknolojinin adı torsen-diferansiyelidir. Bu sistem elektrik sisteminden bağımlı olmaksızın kendini kilitleyebilen salyangoz çarklı bir şanzımandır. 8 adet olan bu çarklar sürtünmeye karşı kuvvet uygulayarak quattro sistemini mekanik bir bilgisayar konumuna getirmektedir.
Bu sistem arabaya ilk hareketten itibaren ani gaz darbeleri yaptığınızda tekerlerin patinaj durumuna geçeceğini hisseder ve gücü saliseler içinde diğer akslara dağıtır. Dönüşlerde de ön ve arka teker aksı arasında gerilmeyi önlemek amacıyla devir farklılığı durumunu ortadan kaldırır. Genel olarak quattro sistemi hem otomobilin hem de otomobilde hareket esnasında bulunan yolcuların dostu olarak kalitesi, imajı ve güvenliği ile tam gaz yoluna devam etmektedir.
Motorun gücünü kesintisiz ve eşit olarak 4 aksa iletmesi de, quattronun bir özelliğidir. Böylece quattro denilince sürekli dillerden düşmeyen ve üstüne basılarak söylenen her koşulda maksimum ve full güvenlikli çekiş sağlanmaktadır. İster yavaş zorlu yolda ister azami hızda ister viraj içlerinde olsun sistem sürekli arabanın genel yürüyüşüne hakimdir.
Bu teknoloji hem maksimum güveni ve yürüyüşü ideal edinen otomobil kullanıcıları için hem de kalitesinden ödün vermek istemeyen otomobil üreticileri için müthiş bir gelişmedir. Bu teknolojinin adı torsen-diferansiyelidir. Bu sistem elektrik sisteminden bağımlı olmaksızın kendini kilitleyebilen salyangoz çarklı bir şanzımandır. 8 adet olan bu çarklar sürtünmeye karşı kuvvet uygulayarak quattro sistemini mekanik bir bilgisayar konumuna getirmektedir.
Bu sistem arabaya ilk hareketten itibaren ani gaz darbeleri yaptığınızda tekerlerin patinaj durumuna geçeceğini hisseder ve gücü saliseler içinde diğer akslara dağıtır. Dönüşlerde de ön ve arka teker aksı arasında gerilmeyi önlemek amacıyla devir farklılığı durumunu ortadan kaldırır. Genel olarak quattro sistemi hem otomobilin hem de otomobilde hareket esnasında bulunan yolcuların dostu olarak kalitesi, imajı ve güvenliği ile tam gaz yoluna devam etmektedir.