Neler yeni

Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Web Arşivi

Sizleri Aramızda Görmekten Mutluluk Duyuyoruz :) ~ Tıklayın ~

TikTok, Google'ı Emekli Etmeye Söz Vermiş—Bu Özellik Her Şeyi Değiştirecek

AKY Çevrimdışı

AKY

MirayWeb Coder's
1 Ekim 2022
38,548
Sosyal medya sayesinde kullanıcıların güvenilirlik konusundaki algıları değişmeye başladı. Buna en yakın örnek, insanların artık Google arama kullanmak yerine Instagram ve TikTok üzerinden aramalar gerçekleştirerek bir ürün veya bir yer hakkında bilgi almak istemesi gösterilebilir. TikTok'ta bu durum uzun zamandır var. Kullanıcılar, deneyimledikleri ürünlerin veya gittikleri yerlerin videosunu çekerek diğer kullanıcılara önerilerde bulunuyor. İnsanlar da bu önerilere göre seyahat rotası oluşturuyor veya ürün satın alıyor. TikTok, durumu daha resmi hale getirmek için Google Maps tarzı bir "değerlendirme" sekmesini uygulamaya iliştirdi. Artık kısa video paylaşım platformunun yanı sıra dijital bir rehber. TikTok'ta Yorumların Olduğu Reviews Sekmesi Yeni özellik henüz test aşamasında ama bazı kullanıcılara açılmış durumda. Bir videoda bir mekan etiketlendiyse, yorumlar sekmesinde sağ tarafa eklenen "Reviews", yani "Değerlendirmeler" alanı açılıyor. Kullanıcılar artık belirli mekanlara ait videolarda, doğrudan yorumlar sekmesinde o yere dair yıldızlı puanları, yazılı yorumları ve kullanıcı fotoğraflarını görebiliyor. Google Maps ikonuyla sunulan eski entegrasyondan farklı olarak TikTok'un tamamen kendi içinde işleyen bir sistem kurulmuş. Sadece yorumları okumakla kalmıyor, o yorumları yazan kullanıcıların profillerine de tek tıkla ulaşabiliyorsunuz. Örneğin New York'taki Central Park'la ilgili bir video izliyorsanız, o mekanla ilgili kullanıcı yorumlarını ve puanlamaları doğrudan buradan görebiliyorsunuz. TikTok Yeni Google Olabilir Mi? Geçtiğimiz yıl TikTok Shop'a eklenen görsel arama özelliği, kullanıcılara bir fotoğrafla benzer ürünleri bulma imkanı tanımıştı. Ardından 2024 Eylül ayında devreye giren "TikTok Search Ads Campaigns" özelliğiyle markalar artık TikTok'un arama sonuçlarına reklam verebilir hale geldi. Şimdi anlattığımız hamle ise TikTok'un arama motoru olma yolundaki en son adımı. Google'ın 2022'de yaptığı bir açıklamada genç kullanıcıların mekan ve bilgi aramalarında artık daha çok TikTok’u tercih ettiği belirtilmişti. TikTok, o günden bu yana özellikle Z kuşağının tercihlerine oynayarak yeni özelliklerle bu boşluğu doldurmaya çalışıyor. Sizce başarılı olur mu? Yorumlarda fikirlerinizi belirtebilirsiniz.
 

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Grafik arka planlar

Granit arka planlar