AKY
MirayWeb Coder's
Ubisoft'un PlayStation'a özel hayatta kalma oyunu Wild, 2014 yılında büyük bir heyecanla duyurulmuştu. Ancak, projenin iptal edilmesi ve yönetim süreçlerindeki kaos, eski Ubisoft tasarımcısı Michel Ancel'in sert eleştirilerine neden oldu. Ancel, oyunun Ubisoft Paris ekibi tarafından "kelimenin tam anlamıyla ezildiğini" iddia ederek bu durumu "gerçek bir skandal" olarak nitelendirdi.
Wild, PS4e özel bir proje olarak Sony Interactive Entertainment desteğiyle Ancel'in yeni kurduğu bağımsız geliştirici Wild Sheep Studio tarafından geliştiriliyordu. 2018 yılına kadar umut vaat eden bir oynanabilir versiyona sahip olan oyun, PS5'e yükseltme çalışmaları sırasında zaman kaybı yaşadı. Üstüne Sonydeki yönetim değişiklikleri, projenin durdurulmasına yol açtı. Bu süreçte Ubisoft, oyunu devralma teklifinde bulundu ve Sonynin bütçe artırımı teklifine rağmen, Ubisoft ile olan mevcut sözleşmeler nedeniyle bu teklif reddedildi.
Ancel, Ubisoft'un oyunu devraldıktan sonra projeyi kaotik Paris editoryal ekibine teslim ettiğini ve bu durumun oyunun sonunu getirdiğini iddia ediyor. Ayrıca, dönemin Ubisoft yöneticilerinden Tommy Françoisnin projeyi devralmasıyla birlikte sorunların büyüdüğünü belirtiyor. François, daha sonra cinsel taciz iddiaları nedeniyle şirketten ayrılmıştı.
Ancel, Superpouvoira verdiği röportajda, Ubisoft Paris ekibinin projeyi tam anlamıyla ezdiğini ifade etti:
"2018'de oynanabilir bir versiyonumuz vardı, ancak Ubisoft devraldıktan sonra her türlü değişikliği dayatan bir ekip tarafından proje mahvedildi. Bu kişiler oyunu oynamamıştı bile. Wild, iki yıl boyunca gereksiz yere dolaştırıldıktan sonra, orijinal vizyonla uyuşmadığı bahanesiyle iptal edildi. Bu, tam anlamıyla bir skandal."
Michel Ancel, hem Wild hem de Beyond Good & Evil 2 projelerinde yaşadığı zorlukların, 2020de sektörden ayrılmasına neden olduğunu açıkladı. 2019un sonunda ciddi bir tükenmişlik yaşadığını belirten Ancel, "Aile hayatım bu durumdan çok etkilendi ve enerjimi yanlış yönetmem nedeniyle oyun sektörüne devam edecek gücüm kalmamıştı" dedi.
Ancel, 2018 yılında her iki proje için oynanabilir demo videoları oluşturduklarını ve bu videoları paylaşmaktan mutluluk duyacağını da ekledi.
Wildın iptali, oyun sektöründe yönetimsel başarısızlıkların bir örneği olarak anılmaya devam ediyor. Proje, oyuncuların beklentilerini karşılayamadan son bulsa da, Michel Ancelin sektördeki diğer çalışmalarıyla oyun dünyasında iz bırakmayı başardı.
Ubisoft'un İptal Edilen Oyunu Wildın Talihsiz Hikayesi

Wild, PS4e özel bir proje olarak Sony Interactive Entertainment desteğiyle Ancel'in yeni kurduğu bağımsız geliştirici Wild Sheep Studio tarafından geliştiriliyordu. 2018 yılına kadar umut vaat eden bir oynanabilir versiyona sahip olan oyun, PS5'e yükseltme çalışmaları sırasında zaman kaybı yaşadı. Üstüne Sonydeki yönetim değişiklikleri, projenin durdurulmasına yol açtı. Bu süreçte Ubisoft, oyunu devralma teklifinde bulundu ve Sonynin bütçe artırımı teklifine rağmen, Ubisoft ile olan mevcut sözleşmeler nedeniyle bu teklif reddedildi.
Ancel, Ubisoft'un oyunu devraldıktan sonra projeyi kaotik Paris editoryal ekibine teslim ettiğini ve bu durumun oyunun sonunu getirdiğini iddia ediyor. Ayrıca, dönemin Ubisoft yöneticilerinden Tommy Françoisnin projeyi devralmasıyla birlikte sorunların büyüdüğünü belirtiyor. François, daha sonra cinsel taciz iddiaları nedeniyle şirketten ayrılmıştı.
Ancel, Superpouvoira verdiği röportajda, Ubisoft Paris ekibinin projeyi tam anlamıyla ezdiğini ifade etti:
"2018'de oynanabilir bir versiyonumuz vardı, ancak Ubisoft devraldıktan sonra her türlü değişikliği dayatan bir ekip tarafından proje mahvedildi. Bu kişiler oyunu oynamamıştı bile. Wild, iki yıl boyunca gereksiz yere dolaştırıldıktan sonra, orijinal vizyonla uyuşmadığı bahanesiyle iptal edildi. Bu, tam anlamıyla bir skandal."
Michel Ancel, hem Wild hem de Beyond Good & Evil 2 projelerinde yaşadığı zorlukların, 2020de sektörden ayrılmasına neden olduğunu açıkladı. 2019un sonunda ciddi bir tükenmişlik yaşadığını belirten Ancel, "Aile hayatım bu durumdan çok etkilendi ve enerjimi yanlış yönetmem nedeniyle oyun sektörüne devam edecek gücüm kalmamıştı" dedi.
Ancel, 2018 yılında her iki proje için oynanabilir demo videoları oluşturduklarını ve bu videoları paylaşmaktan mutluluk duyacağını da ekledi.
Wildın iptali, oyun sektöründe yönetimsel başarısızlıkların bir örneği olarak anılmaya devam ediyor. Proje, oyuncuların beklentilerini karşılayamadan son bulsa da, Michel Ancelin sektördeki diğer çalışmalarıyla oyun dünyasında iz bırakmayı başardı.