AKY
MirayWeb Coder's
Resident Evil 4 Remake, çıkışının üzerinden yıllar geçmesine rağmen mod topluluğu sayesinde canlı kalmaya devam ediyor. Oyuncular bugüne kadar görsel düzenlemelerden oynanış değişikliklerine kadar birçok farklı modla oyunu yeniden deneyimledi. Ancak ortaya çıkan yeni proje, bu kez deneyimi çok daha farklı bir noktaya taşıyor. Çünkü mod sayesinde Leonun korku dolu hikâyesi artık bir arkadaşla birlikte oynanabiliyor.
Gamerant tarafından fark edilen yeni multiplayer modu, NexusMods üzerinde yayımlandı. Şimdilik beta aşamasında olan mod, iki oyuncunun Resident Evil 4 Remake hikâyesini eş zamanlı olarak deneyimlemesine olanak tanıyor. Modun temel mantığı, iki ayrı oyunu gerçek zamanlı olarak senkronize etmek üzerine kurulmuş durumda.
İkinci oyuncu oturuma katıldığında, iki kişi aynı senaryo akışında ilerleyebiliyor. Düşmanlar, hikâye olayları, kapılar, anahtarlar, alarmlar ve oyun içindeki birçok etkileşimli unsur iki oyuncu arasında eşleştiriliyor. Bu sayede teorik olarak kampanya, baştan sona ortak bir co-op deneyimi gibi oynanabiliyor. Resident Evil 4ün gerilimli yapısı düşünüldüğünde, bu fikir birçok oyuncu için oldukça cazip görünüyor.
Elbette modun henüz tamamlanmış bir sürüm olmadığını unutmamak gerekiyor. Geliştirici, bazı sorunlar üzerinde çalışmaya devam ediyor. Özellikle senkronizasyon sırasında bazı bölgelerde gecikme, kare hızı düşüşleri ve düşman hareketlerinde takılmalar yaşanabiliyor. Ayrıca duraklatma menüsü ya da envanter açıldığında oyunun durması, co-op akışını bozabilen sorunlardan biri olarak öne çıkıyor.
Yine de bu mod, Resident Evil 4 Remake için oldukça heyecan verici bir topluluk projesi. Capcomun resmi olarak böyle bir seçenek sunmadığı düşünülürse, hayranların kendi imkanlarıyla hikâyeyi iki kişilik hale getirmesi dikkat çekici. Beta süreci ilerledikçe modun daha stabil ve keyifli bir deneyime dönüşmesi mümkün görünüyor.
Resident Evil 4 Remake Co-op Desteği Kazanıyor
Gamerant tarafından fark edilen yeni multiplayer modu, NexusMods üzerinde yayımlandı. Şimdilik beta aşamasında olan mod, iki oyuncunun Resident Evil 4 Remake hikâyesini eş zamanlı olarak deneyimlemesine olanak tanıyor. Modun temel mantığı, iki ayrı oyunu gerçek zamanlı olarak senkronize etmek üzerine kurulmuş durumda.
İkinci oyuncu oturuma katıldığında, iki kişi aynı senaryo akışında ilerleyebiliyor. Düşmanlar, hikâye olayları, kapılar, anahtarlar, alarmlar ve oyun içindeki birçok etkileşimli unsur iki oyuncu arasında eşleştiriliyor. Bu sayede teorik olarak kampanya, baştan sona ortak bir co-op deneyimi gibi oynanabiliyor. Resident Evil 4ün gerilimli yapısı düşünüldüğünde, bu fikir birçok oyuncu için oldukça cazip görünüyor.
Elbette modun henüz tamamlanmış bir sürüm olmadığını unutmamak gerekiyor. Geliştirici, bazı sorunlar üzerinde çalışmaya devam ediyor. Özellikle senkronizasyon sırasında bazı bölgelerde gecikme, kare hızı düşüşleri ve düşman hareketlerinde takılmalar yaşanabiliyor. Ayrıca duraklatma menüsü ya da envanter açıldığında oyunun durması, co-op akışını bozabilen sorunlardan biri olarak öne çıkıyor.
Yine de bu mod, Resident Evil 4 Remake için oldukça heyecan verici bir topluluk projesi. Capcomun resmi olarak böyle bir seçenek sunmadığı düşünülürse, hayranların kendi imkanlarıyla hikâyeyi iki kişilik hale getirmesi dikkat çekici. Beta süreci ilerledikçe modun daha stabil ve keyifli bir deneyime dönüşmesi mümkün görünüyor.