AKY
MirayWeb Coder's
Resident Evil, korku türünün en köklü serilerinden biri olarak yıllardır farklı ülkeleri ve atmosferleri oyunculara yaşatıyor. Raccoon Cityden Louisianaya, İspanya kırsalından Doğu Avrupaya kadar pek çok karanlık mekân serinin hafızasında önemli yer edindi. Ancak Capcomun ana vatanı olan Japonya, bugüne kadar ana oyunlarda gerçek anlamda merkez sahneye çıkmadı. Şimdi ise geliştirici kanadından gelen açıklamalar, bu ihtimalin gelecekte değişebileceğini düşündürüyor.
Resident Evil Requiem yapımcısı Masato Kumazawa, serinin geleceğine dair konuşurken Japonyada geçen bir oyunun uzun süredir düşünülen bir fikir olduğunu söyledi. Kumazawaya göre Japon Resident Evil hayranlarının çoğu böyle bir ortamı aklından geçirmiştir ve geliştirici ekip içinde de bu fikir üzerine düşünen isimler bulunuyor. Bu açıklama doğrudan yeni oyunun Japonyada geçeceği anlamına gelmiyor, ancak resmi ağızdan gelen ilginç bir sinyal olarak dikkat çekiyor.
Serinin bugüne kadar farklı coğrafyalara açılması, her oyunun korku atmosferini güçlendiren önemli unsurlardan biri oldu. Resident Evil 7 Louisiananın bataklık ve aile korkusunu kullanırken, Resident Evil Village Doğu Avrupanın gotik havasından beslenmişti. Japonya ise şehir efsaneleri, terk edilmiş kasabalar, dağ köyleri ve modern metropol gerilimiyle Resident Evil formülüne çok farklı bir tat katabilir.
Böyle bir oyun, karakter tarafında da yeni kapılar açabilir. Leon, Jill, Claire, Ada veya Chris gibi tanıdık isimlerin Japonyada geçen bir göreve dahil olması mümkün olabilir. Ancak Capcom, Ethan Winters ve Grace Ashcroft gibi yeni karakterlerle de son dönemde başarılı denemeler yaptı. Bu yüzden Japonya merkezli bir Resident Evil, seriye tamamen yeni bir kahraman kazandırmak için de güçlü bir fırsat olabilir.
Şimdilik bu konuda resmi bir duyuru yapılmış değil ve sıradaki oyunun Japonyada geçeceğini söylemek için erken. Yine de Silent Hill f gibi yapımların Japonya atmosferinin korku türünde ne kadar etkili olabileceğini göstermesi, Resident Evil için de beklentiyi artırıyor. Capcom bu fikri gerçekten hayata geçirirse, seri uzun yıllar sonra en taze ve merak uyandırıcı ayarlarından birine kavuşabilir.
Resident Evil Japonya Fikrini Değerlendiriyor
Resident Evil Requiem yapımcısı Masato Kumazawa, serinin geleceğine dair konuşurken Japonyada geçen bir oyunun uzun süredir düşünülen bir fikir olduğunu söyledi. Kumazawaya göre Japon Resident Evil hayranlarının çoğu böyle bir ortamı aklından geçirmiştir ve geliştirici ekip içinde de bu fikir üzerine düşünen isimler bulunuyor. Bu açıklama doğrudan yeni oyunun Japonyada geçeceği anlamına gelmiyor, ancak resmi ağızdan gelen ilginç bir sinyal olarak dikkat çekiyor.
Serinin bugüne kadar farklı coğrafyalara açılması, her oyunun korku atmosferini güçlendiren önemli unsurlardan biri oldu. Resident Evil 7 Louisiananın bataklık ve aile korkusunu kullanırken, Resident Evil Village Doğu Avrupanın gotik havasından beslenmişti. Japonya ise şehir efsaneleri, terk edilmiş kasabalar, dağ köyleri ve modern metropol gerilimiyle Resident Evil formülüne çok farklı bir tat katabilir.
Böyle bir oyun, karakter tarafında da yeni kapılar açabilir. Leon, Jill, Claire, Ada veya Chris gibi tanıdık isimlerin Japonyada geçen bir göreve dahil olması mümkün olabilir. Ancak Capcom, Ethan Winters ve Grace Ashcroft gibi yeni karakterlerle de son dönemde başarılı denemeler yaptı. Bu yüzden Japonya merkezli bir Resident Evil, seriye tamamen yeni bir kahraman kazandırmak için de güçlü bir fırsat olabilir.
Şimdilik bu konuda resmi bir duyuru yapılmış değil ve sıradaki oyunun Japonyada geçeceğini söylemek için erken. Yine de Silent Hill f gibi yapımların Japonya atmosferinin korku türünde ne kadar etkili olabileceğini göstermesi, Resident Evil için de beklentiyi artırıyor. Capcom bu fikri gerçekten hayata geçirirse, seri uzun yıllar sonra en taze ve merak uyandırıcı ayarlarından birine kavuşabilir.