AKY
MirayWeb Coder's
Resident Evil Veronica, Summer Game Festteki duyurusunun ardından hayranların en çok konuştuğu remake projelerinden biri oldu. Ancak ilk fragmanın başındaki birinci şahıs kamera kullanımı, bazı oyuncularda Acaba oyun Resident Evil 7 ve Village gibi tamamen birinci şahıs mı olacak? sorusunu doğurdu. Şimdilik Capcom bu konuda net bir açıklama yapmış değil, fakat güvenilir sızıntılarıyla tanınan Dusk Goleme göre remake, önceki modern Resident Evil remake oyunları gibi üçüncü şahıs kamera açısıyla oynanacak.
Fragmanın başında Claire Redfieldın birinci şahıs bakış açısından gösterilmesi, tartışmanın fitilini ateşledi. Ancak bu tarz bir açılış, serinin remake geçmişinde tamamen yabancı değil. Resident Evil 3 Remake de ilk anlarında benzer şekilde birinci şahıs hissi vermiş, ardından oyunun geri kalanında üçüncü şahıs oynanışa geçmişti. Bu yüzden fragmandaki kısa sahne, oyunun tamamının birinci şahıs olacağı anlamına gelmiyor.
Bazı hayranlar, Resident Evil Veronicanın Resident Evil Requiem benzeri bir yapı kullanabileceğini düşünüyor. Bu teoriye göre Claire bölümleri üçüncü şahıs, Chris bölümleri ise birinci şahıs olabilir. Ancak Dusk Golemin açıklaması daha net: Ona göre Resident Evil Veronica üçüncü şahıs olacak. Şu an için kamera değiştirme seçeneği ya da karakterlere göre farklı kamera kullanımı hakkında güvenilir bir detay bulunmuyor.
Oyuncuların merak ettiği bir diğer konu da orijinal Code Veronicanın meşhur aksiyon dolu giriş sahnesi. İlk oyunda Clairein helikopter ateşinden kaçtığı, askerlerle karşı karşıya geldiği ve patlayıcı varille yaptığı abartılı aksiyon anı hâlâ akıllarda. Yeni fragmanda ise daha sakin bir Paris sekansı gösterildiği için bazı hayranlar bu sahnenin kesilmiş olabileceğinden endişelendi.
Dusk Goleme göre bu giriş sahnesi oyundan çıkarılmadı, yalnızca yeri değiştirildi. Remakein kaynak materyali daha serbest yorumlayacağı, bazı olayları yeniden sıralayacağı ve yeni bölümler ekleyeceği söyleniyor. Paris sahnesinin orijinal oyunda yer almaması da bunu destekliyor. Ayrıca Rockfort Islandın daha geniş keşif alanlarına sahip olabileceği, hatta motosikletle gezilebilecek yarı açık bir yapı sunabileceği de konuşulan detaylar arasında. Resident Evil Veronica, üçüncü şahıs oynanışıyla klasik atmosferi korurken hikâyeyi daha geniş ve yeniden düzenlenmiş bir yapıyla sunmaya hazırlanıyor.
Resident Evil Veronica Kamera Açısıyla Merak Yarattı
Fragmanın başında Claire Redfieldın birinci şahıs bakış açısından gösterilmesi, tartışmanın fitilini ateşledi. Ancak bu tarz bir açılış, serinin remake geçmişinde tamamen yabancı değil. Resident Evil 3 Remake de ilk anlarında benzer şekilde birinci şahıs hissi vermiş, ardından oyunun geri kalanında üçüncü şahıs oynanışa geçmişti. Bu yüzden fragmandaki kısa sahne, oyunun tamamının birinci şahıs olacağı anlamına gelmiyor.
Resident Evil Veronica is third-person. https://t.co/2Pj2ssHs6w
AestheticGamer aka Dusk Golem (@AestheticGamer1) June 5, 2026
Bazı hayranlar, Resident Evil Veronicanın Resident Evil Requiem benzeri bir yapı kullanabileceğini düşünüyor. Bu teoriye göre Claire bölümleri üçüncü şahıs, Chris bölümleri ise birinci şahıs olabilir. Ancak Dusk Golemin açıklaması daha net: Ona göre Resident Evil Veronica üçüncü şahıs olacak. Şu an için kamera değiştirme seçeneği ya da karakterlere göre farklı kamera kullanımı hakkında güvenilir bir detay bulunmuyor.
Oyuncuların merak ettiği bir diğer konu da orijinal Code Veronicanın meşhur aksiyon dolu giriş sahnesi. İlk oyunda Clairein helikopter ateşinden kaçtığı, askerlerle karşı karşıya geldiği ve patlayıcı varille yaptığı abartılı aksiyon anı hâlâ akıllarda. Yeni fragmanda ise daha sakin bir Paris sekansı gösterildiği için bazı hayranlar bu sahnenin kesilmiş olabileceğinden endişelendi.
Dusk Goleme göre bu giriş sahnesi oyundan çıkarılmadı, yalnızca yeri değiştirildi. Remakein kaynak materyali daha serbest yorumlayacağı, bazı olayları yeniden sıralayacağı ve yeni bölümler ekleyeceği söyleniyor. Paris sahnesinin orijinal oyunda yer almaması da bunu destekliyor. Ayrıca Rockfort Islandın daha geniş keşif alanlarına sahip olabileceği, hatta motosikletle gezilebilecek yarı açık bir yapı sunabileceği de konuşulan detaylar arasında. Resident Evil Veronica, üçüncü şahıs oynanışıyla klasik atmosferi korurken hikâyeyi daha geniş ve yeniden düzenlenmiş bir yapıyla sunmaya hazırlanıyor.