AKY
MirayWeb Coder's
XBOX, oyuncuların platformun geleceğine dair doğrudan fikir paylaşabilmesi için yeni bir geri bildirim sistemi başlattı. Bu sistem kısa sürede topluluğun en büyük beklentilerini görünür hale getirdi. Oyuncuların öne çıkardığı başlıklar arasında özel oyunların geri dönüşü kadar, uzun süredir tartışılan ücretli çevrim içi multiplayer modeli de dikkat çekiyor.
Microsoftun yeni XBOX Player Voice platformunda en çok destek alan taleplerden biri, çevrim içi multiplayer erişiminin ücretsiz hale getirilmesi oldu. Make Online Multiplayer Free To Access başlıklı öneri, kısa sürede 20 binden fazla oy ve 1.200den fazla yorum topladı. Bu talep, platformda yalnızca XBOX özel oyunlarının geri dönmesini isteyen önerinin arkasında yer alıyor.
Oyuncuların ana isteği, tüm XBOX nesillerinde çevrim içi multiplayer erişiminin abonelik zorunluluğu olmadan açılması. Bazı kullanıcılar, geçmişteki XBOX Live Gold dönemine benzer daha sade ve uygun fiyatlı bir abonelik yapısının da geri gelebileceğini savunuyor. Ancak asıl tepki, ücretli oyunlarda çevrim içi oynamak için hâlâ aktif bir Game Pass aboneliği gerekmesine yönelmiş durumda.
Bu istek, XBOXın iş tarafında zorlandığı bir döneme denk geliyor. Asha Sharma yönetiminde Microsoft, toplulukla güveni yeniden kurmaya çalışıyor ancak abonelik gelirleri şirketin oyun stratejisinde hâlâ önemli yer tutuyor. Ücretli multiplayer modelinden vazgeçmek oyuncuların gözünde büyük bir iyi niyet adımı olurdu fakat Microsoftun gelir yapısını yeniden düşünmesini de zorunlu kılabilir.
Tartışmayı büyüten bir başka nokta ise PC tarafıyla konsol tarafı arasındaki fark. Microsoftun kendi oyunları dahil olmak üzere PC oyuncuları genellikle çevrim içi oynamak için ek ücret ödemezken, konsol kullanıcılarının hâlâ aboneliğe bağlı kalması birçok kişiye eski bir model gibi geliyor. Bu yüzden ücretsiz multiplayer talebi, XBOXın önümüzdeki yıllarda nasıl bir platforma dönüşeceği konusunda önemli bir işaret olabilir.
XBOX Player Voiceta Ücretsiz Multiplayer Talebi Büyüyor
Microsoftun yeni XBOX Player Voice platformunda en çok destek alan taleplerden biri, çevrim içi multiplayer erişiminin ücretsiz hale getirilmesi oldu. Make Online Multiplayer Free To Access başlıklı öneri, kısa sürede 20 binden fazla oy ve 1.200den fazla yorum topladı. Bu talep, platformda yalnızca XBOX özel oyunlarının geri dönmesini isteyen önerinin arkasında yer alıyor.
Oyuncuların ana isteği, tüm XBOX nesillerinde çevrim içi multiplayer erişiminin abonelik zorunluluğu olmadan açılması. Bazı kullanıcılar, geçmişteki XBOX Live Gold dönemine benzer daha sade ve uygun fiyatlı bir abonelik yapısının da geri gelebileceğini savunuyor. Ancak asıl tepki, ücretli oyunlarda çevrim içi oynamak için hâlâ aktif bir Game Pass aboneliği gerekmesine yönelmiş durumda.
Bu istek, XBOXın iş tarafında zorlandığı bir döneme denk geliyor. Asha Sharma yönetiminde Microsoft, toplulukla güveni yeniden kurmaya çalışıyor ancak abonelik gelirleri şirketin oyun stratejisinde hâlâ önemli yer tutuyor. Ücretli multiplayer modelinden vazgeçmek oyuncuların gözünde büyük bir iyi niyet adımı olurdu fakat Microsoftun gelir yapısını yeniden düşünmesini de zorunlu kılabilir.
Tartışmayı büyüten bir başka nokta ise PC tarafıyla konsol tarafı arasındaki fark. Microsoftun kendi oyunları dahil olmak üzere PC oyuncuları genellikle çevrim içi oynamak için ek ücret ödemezken, konsol kullanıcılarının hâlâ aboneliğe bağlı kalması birçok kişiye eski bir model gibi geliyor. Bu yüzden ücretsiz multiplayer talebi, XBOXın önümüzdeki yıllarda nasıl bir platforma dönüşeceği konusunda önemli bir işaret olabilir.